Monday 31 December 2012

Salam 2013...

 اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ
2012 merupakan tahun yang agak sibuk. Dari pelbagai aspek. Pelajaran. Kehidupan. Alam persahabatan. Islam.

Telah banyak perkara yang dilalui, dipelajari dan dialami yang tidak mampu digambarkan dengan tulisan semata-mata. Hanya mampu dirasai oleh yang melaluinya sendiri.

Dari permulaan tahun dengan kejutan markah kami di 'reset'. Pergi ke camping HFC yang pertama. Dapat kenal ramai yang belajar satu kolej. Lepas tu dengan adanya flash mob untuk Palestin. Iftar TSM yang berkali-kali kami kendalikan. Sambutan harijadi yang tak pernah putus-putus. Dinner HFC dengan Charity Dinner. Pergi UIA untuk talk Prof Tariq. Dapat bergambar dengan Aiman Azlan (walaupun sampai sekarang tak dapat lagi gambar tu). Mereka permainan baru; water-frisbee. Assignments yang berlambak-lambak sampai tertangguh. Lepak malam-malam sembang pasal kahwin, melawak. Berfutsal. Ber-BBQ. Naik bukit Broga dengan pergi sungai Gabai. Studi dekat library sampai nak muntah (tak pernah buat sebelum ni). Stay up buat folio ramai-ramai. Chelsea FC menang Champions League (perlu ke?). Hantar geng CPU fly (walaupun tak hantar semua). Berguru dengan geng A-Levels waktu nak finals. Dan akhir sekali, alhamdulillah dapat keputusan yang memberangsangkan.

Banyak lagi yang terjadi. Mungkin ada yang dah terlupa pun. Tapi, insyaAllah pengajarannya masih melekat di hati ini. Segala yang berlaku ini semua terjadi dengan izin Allah. Allah lah yang mempertemukan kita semua. Allah tahu yang terbaik untuk kita.

2012 ternyata satu tahun yang bermakna.
Harap 2013 akan menjadi suatu tahun yang bermakna juga...
Semoga bertemu lagi di tahun hadapan...
 اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

P/s: Jemput baca entri lepas bertajuk; "Azam 2013...?"

2 comments:

  1. bangga dpt jadi satu drpd watak dlm hikayat di atas...huhu..gudluck in future bro!

    ReplyDelete
    Replies
    1. gembira mendapat teman untuk melakar hikayat tersebut...tq..kau jugak..

      Delete