Saturday 2 March 2013

Overseas...


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ
Dah lama tak bukak blog ni. Suasana cuti membuatkan diri ini amatlah terlampau malas tahap gaban. Terasa begitu tidak produktif, tidak proaktif, tidak menyumbang langsung. Akan tetapi, akan ku cuba juga untuk meneruskan penulisan di sini, dengan hendakNya, insyaAllah.

Okay, cukuplah sampai di situ luahan hati ini. Haha. Untuk post bagi sambungan edisi 'Productive Muslim', insyaAllah akan dilakukan kemudian (terasa tak cukup produktif di situ). Jadi, topik pada kali ini adalah tentang "Atas Laut" (baca: Overseas).

Disebabkan cuti panjang yang berjela-jela, dan aku pun tidak berkerja, Alhamdulillah, Allah telah bagi peluang untukku bagi menghantar rakan2ku untuk melanjutkan pelajaran ke luar negara; Australia dan New Zealand. 

Sesetengah mungkin fikir ianya membazir duit untuk pergi hantar. Penat2 pergi KLIA, keluar duit parking, bayar tol, minyak dan macam2 lagi. Tak mengapa. Tak salah pun fikir macam tu. Sebab ulang-alik KLIA memanglah memakan duit sikit (T-T).

Namun, bagi ku, ianya bukanlah satu pembaziran yang total. Aku amatlah terlalu menghargai ikatan persahabatan yang terjalin walaupun sekejap. Lagi pun, bila tengok rakan2 lain dah berpeluang melanjutkan pelajaran ke luar negara, semangat hendak pergi pun naik juga. Walaupun lambat lagi, insyaAllah, itulah sebagai penyuntik semangat baru.

Yasmin, orang first yang fly.
Izat dengan Raimah (xde dalam gambar), 2nd trip. Group yang paling ramai datang hantar. Haha.
Trip geng MOE, ada gambar dengan Jun je.
Group Azib, Zharrieq, Mohan, Sky, Xin Yi, Daniel.
Group MARA, Acap ngan Zharif.

Maaflah kepada member2 lain yang aku tak sempat nak hantar. Ada yang terlalu awal, tak ada transport, segan pun ada. Haha. 

Walau apa pun;
All the best. Lakukan yang terbaik di sana, di persekitaran baru. Gunakan peluang yang ada itu untuk mengambil segala ilmu. Paling penting sekali, jangan lupa Allah. Jangan lupa juga kepada keluarga dan sahabat di Malaysia ini. Haha. InsyaAllah, kalau diberi peluang, kita akan berjumpa lagi.

InsyaAllah, sampai di sini sahaja entri kali ini, sempoi2 sahaja kali ini. Moga kita berjumpa lagi.

P/S : Dah tak sabar nak hantar geng A-Levels pulak. Moga semua akan fly, insyaAllah.

4 comments:

  1. uuiii seronoknya tengok org..huhu..semoga berjaya semuanya..kita semua menggalas tanggungjawab paling besar utk martabatkan Islam dlm apa bidang sekalipun..insyaAllah.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seronok gak lh..dpt jumpa diorg before diorg kluar dr malaysia..haha

      Delete